lördag 22 april 2017

Dags att ta i med hårdhandskarna

Jag är ingen lärare men har genom vänner fått en inblick i det fungerar i dagens skola.
Eller jag kanske ska skriva vad som inte fungerar.

Lärare som har mångårig erfarenhet vittnar om stökiga miljöer.

Ungar som springer till rektorn så fort de inte fått det betyg de vill ha. 
Eller än värre. De ber mamma eller pappa kontakta rektorn.
Dagens rektorer verkar stå handfallna. Inte håller de alltid på sina lärare utan de stackarna  kan tom få se sin arbetsledare ändra betyget de satt på eleverna.
Frågan är  . Är det lärarna som inte klarar av att lära ut?
Eller. Är det eleverna som inte bryr sig om att tillgodose sig undervisningen?

På skolan som ligger granne mitt arbete har de slutat servera griskött.
Orsak?
Eleverna som inte äter fläsk spottade i maten. Inte i sin egen utan i kantinen där maten ligger till alla elever.
Så nu serveras det bara kycklingkorv. kycklingköttbullar etc.
Min åsikt är. Spottar de i maten så ska de stängas av och inte serveras mat fler gånger.
Varför ska alla elever tvingas att äta mat som endast vissa kräver?

Personal på skolan har blivit hotade.
"Passa dig väldigt noga"
"Vi vet var du bor"
Hur mår man då? Personalen får flytta till andra uppdrag och eleverna går kvar. 







SVT  SVT   AB

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Men gud så dumt! Vad vet väl rektorerna om vad eleverna presterar på lektionerna? Och spottar man i maten har man ingen rätt att vara i matsalen.

Jag kan inte annat än att hålla med!

Men ha nu en skön söndag :-)

yvonne sa...

Jag vet jag har arbetat som lärare!
.....Nu regnar det här!
Kram!

Veiken sa...

Oj, detta har jag inte läst tidigare. Jag ser att det är ett ganska gammalt inlägg, men jag blir så förbannad. Vad är det för fel på folk. På både den ena och andra sidan!!!
PS Vi gick promenaden på andra sidan Ätran poch kunde titta över till Doktorspromenaden! :)

Veiken sa...

Just nu får du en hälsning från ett regnigt Göteborg, fast det klarnar visst upp nu! ;)

wiper sa...

Det låter ju fruktansvärt att det blivit så illa i skolan. Har hört en del skräckexempel själv och det känns inget vidare inför framtiden.

Ha en skön sommar
kram från
Malin

yvonne sa...

Jag har jobbat som lärare så jag vet!!
Sv......Här har det regnat i flera veckor nu!
Skickar gärna upp regnmoln till er!
Kram!

yvonne sa...

Vi har gott om träd här i Skåne!
Ha en bra dag!
Kram!

Marita sa...

Vart ska det ta vägen med allting, man blir rentav rädd för framtiden.Det är otroligt svårt att jämka ihop olika kulturer så det funkar gnisselfritt.
Mer våld och elände har det blivit helt klart. Men nog görs det så otroligt mycket för dom nyanlända ändå kräver dom bara mer o mer rättigheter. Nu får jag sluta annars blir jag bara ilsk..**
Kramar♥

Yvonne sa...

Ha en bra söndag !
Kram!

Yvonne sa...

Det är lätt att få fnatt när det är billigt!
Ha en bra dag!
Kram!