tisdag 27 november 2012

Konservativa åsikter

Flickor ska vara flickor och pojkar pojkar.
När våra Svenska leksakskataloger kommer ut och visar flickor och pojkar som leker könsneutralt då blir det visst kaos i en del konservativa hjärnor.

Hurra säger jag. Det finns inga speciella kill - eller tjejleksaker.
Barn måste få leka med det de gillar för tillfället.

Tvinga inte in dem i ett speciellt fack som små. 

Men det finns ju alltid män som anser att kvinnans plats är vid spisen och att det är hon som ska ta hand om barnen.  
Stackars insnöade män.

SvD

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Våra pojkar lekte med dockor...Poolia har inte lyckats få fart på mej... Kramen!

Fenixmonas sa...

Jo, jag minns hur det var...jag fick inte ta min kusins bilar utan skulle leka med dockor...så dem plockade jag systematiskt sönder för jag ville inte ha sådana! Kramiz

Anonym sa...

Morron! Tänk när jag var liten så lekte jag med både bilar och dockor och byggde kojor. Ha det bra !