fredag 1 mars 2013

Vilket äckel

SvD har i dag tips på hur man klarar av stökiga barn på flyget.

Oftast ingen konst alls.
Bara de sitter någorlunda still och inte sparkar på mig får de gärna föra oväsen.

Värre har jag med överförfriskade personer som är stökiga.
Eller som det också har hänt grovhånglande medresenärer.
Vi hamnade bakom ett sånt par när barnen var små.
Pinsamt pinsamt.

När jag och gubben i vår ungdom (jag var 17) tog vår första tripp till Rhodos hamnade vi bredvid en skitfull man. Min då käre pojkvän tyckte att han skulle sitta mellan mig och fyllot. det var bara det att fyllot höll på att tafs på min pojkvän i stället.

Och när vi gick på toa passade vi på att byta plats.

Vad hände?
Fyllot lutade sig mot mig och sa att jag inte skulle vara arg om han tafsade på min pojkvän. Jag skulle ju få mitt roliga sen. Och han tyckte att jag skulle förstå hans tafsande på unga killar.

Äcklet var så full att han blev hemskickad direkt  vid ankomsten.


2 kommentarer:

Ama de casa sa...

Fy fasen... Ibland när vi har varit ute och rest så har vi tigit. Vill inte att folk runt omkring ska märka att vi också är svenskar.

Siita sa...

Hua, hade en gång en granne som kom med kött, han ville då tafsa på min dotters dåvarande kille. Men blev kastad i snön av han o köttet med. Kram