tisdag 26 november 2013

Katter + julgran = sant?

Har precis satt igång med lussekattsbak.
Lite sent kanske men jag startade redan för drygt en timme sedan.
Hittade inte mjölet som jag visste vi köpt så jag fick avbryta baket.

När gubben nu kom hem från sin träning undrade jag var han gömt mjölet.
Han hade inte ens plockat upp det utan det stod kvar i kassan.
Så lite försenat kom mitt bak igång.

Jag plockade under tiden fram våra adventsstakar och för att ha ngt att göra så bröt jag mina traditioner ..
Två av stakarna är nu uppe och lyser så fint.

Jag har en liten undran till er alla med katt.

Går julgran och katt ihop?

Dottern kommer ju hem till jul och vi brukar alltid ha en redig julgran.
 Men klättrar inte missarna upp i den?



3 kommentarer:

Ma sa...

Enligt min erfarenhet är det vanligt att katter klättar upp i granen. Så där gäller det att se upp. Fast det finns också katter som tydligen inte bryr sig om det. Beror antagligen på hur mycket katterna har tillgång till träd och hur klättervänlig granen är...

Fenixmonas sa...

Ingen av de kissar jag haft har klättrat i granen, däremot så norpas det gärna kulor. kramiz

Jenfan75 sa...

Våran kisse kan tycka det är rolig med bollarna längst ner . Men hon klättrar inte i granen..

Sv: ja snön for väl lite lätt igår när det blåste och regnade häruppe..