tisdag 26 november 2013

Vad jag behövde.

Jag var antagligen väldigt trött och i behov av sömn.
Hela kvällen i går satt jag framför TV:n och halvsov.
När jag sen gick och la mig trodde jag att natten skulle bli lidande av all sömn.
Men icke.
 Någon klubbade mig i huvudet och sen vaknade jag 07:50.
Kroppen tar vad den behöver verkar det som.

Gubben vill nu att vi ska åka och tvätta bilen.
Tror inte det.
Vill han ha fastfrusna dörrar så är det OK men det är bäst att vänta till i morgon då det blir tö.
Vi är faktiskt så duktiga att vi inte tvättar på garageuppfarten längre.
Ur miljöskäl ska/får man inte göra det..
Här i Jönköping är det böter på att tvätta bilen hemma. 
10 000:- riskerar man att få punga ut med.
Vill vi att vårt Vättervatten i fortsättningen ska kunna användas som dricksvatten ska vi nog tänka oss för.







5 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon! Oliwer tvättar vår bil på en självtvätt!! Det är hemskt när man kollar vart alla pengar tar vägen och hur de används.. Kram!

ansepanse sa...

är det så? jag var tvungen att googla på vår kommun, där står det bara att man inte ska men inte att det är förbjudet, vi bor inte så nära våra sjöar där dricksvattnet tas
kramar

Mita sa...

Ja tänk om alla skulle låta bli att tvätta bilen garage infarten,vi har slutat med det för ett par år sen. Det är så nära till både mack och självtvättar.
Än så länge är det ganska soligt här, men det ska mulna på...
Hälsa min gubbe..*L*..
Kramiz♥

Melody and M.E sa...

Stränga regler i Jönköping! Så borde det vara på flera ställen för det är mycket som följer med ner i grundvattnet när man tvättar bilen hemma!
Tror de flesta struntar i sådana regler om det inte är straff! Just deras biltvätt spelar ju ingen roll, det är ju alla andras som förstör miljön...
Kram M.E

Tomtan sa...

Hoppsan 10000!!!! De var inte illa. Vi har ingenstans att tvätta så de blir OK eller biltvätten varje gång.