fredag 30 november 2012

Släktdrag

Hur har du det systra min?

Hon och sambon är på Ålandskryss och ska vad jag förstått komma hem i kväll. 
När de kommer hem ska de sen sätta sig i bilen hem till Söderhamn.
Men men.
De kunde inte valt ett sämre dygn för sin resa.
Storm på havet och snökanon in över land där de ska köra.

Min hon är ju min syster också. Förra året så gjorde jag och gubben en "utflykt" till Göteborg. Även vi valde fel tidpunkt. Vi kom inte utanför Nordstan på hela helgen. Skeppet vi bodde på hade slagsida.
Så varför ska syrran ha mer tur med vädret.

Ett litet tips från mig. 
Kolla om jag ska ut och resa innan ni bokar.
Om så är fallet.
Tänk om.


Svd  1  AB  DN  1

3 kommentarer:

Mita sa...

Ja inte verkar det vara något lockande väder upp efter norrlandskusten,hoppas det går bra för dom.
Kramen**

Anonym sa...

Kväller,,Oj då har dom en tuff färd till Söderhamn,,skitväder verkligen.
Har du samma så vill jag inte byta..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Ja ni är duktiga på att välja fel tidpunkt. Kram