torsdag 21 juli 2011

Arv

Man får inget med sig när man dör?
Jo, har du ngt konstgjort i kroppen så blir det det enda som finns kvar.
När allt annat blivit aska så återstår en massa metallskrot.
I dessa miljötänkande tider vore det enda vettiga att återvinna skrotet. Nu finns ett förslag där Kyrkan ska kunna återvinna.
För en del låter detta konstigt men de flesta är nog av den åsikten att vi ska återvinna det som går.
Och hur lätt är det inte att de anhöriga tillfrågas om vad som ska göras med x:a vikten.
Nu har jag inget guld i munnen men hade jag haft så självklart skulle mina anhöriga få det som ett litet arv.

  DN  Expressen  AB GP 

3 kommentarer:

Siita sa...

Jag har inget som kan ärvas heller, men jag har svarat ja om det finns något i min kropp som kan användas till andra. Jag har tagit ställning för andra. Men inte för forskning. Kram

Mollan sa...

Måtte inte mina föräldrar ha guld i munnen.... För jag skulle då inte vilja ha det...... :-)

Camilla sa...

Tur att jag inte har varken guld eller annat värdefullt i min kropp.
Jo..hela jag är ju värdefull,vet ja ;)
Kram!