torsdag 28 juli 2011

Dubbel - Aj

Ryggen tar kål på mig.
Inte blev det bättre av att jag satt och rensade Kantareller i flera timmar i går.
Precis när jag var klar med dom kom gubben hem med en ny sändning.
Men dem fick han rensa själv.
Nu är första backen i frysen fylld med svamp. Men mer ska det bli. Vi brukar förse svärmor och dottern med en årsranson också.
Svampen finns överallt i skogarna här. Och de kommer på samma ställen år efter år. Det är bara att gå ut och hämta.

Nu väntar vi på regnet. Det är mörkt både söderut och västerut.
Men just nu blåser det en skön sommarvind där ute.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm... Kantareller... Det kan vi inte få tag på här, annat än på burk.

Mollan sa...

Ja det är perfekt svampväder i år :-)

Petra sa...

Jag hittar inte en kantarell när jag ger mej ut, tror folk köper sina i affären och sen säger att dom plockat ;)
Sv: Ja ibland bara man måste, fast man inte har råd.

Kram