tisdag 2 augusti 2011

Är jag min fars dotter?

Jag fick idag ett samtal från Skattemyndigheten.
Bouppteckningen efter mamma är godkänd men personen som ringde undrade om jag och min syster var helsyskon.
Jag finns inte antecknad som min fars dotter enligt henne.
Men samtidigt så såg hon var felet berodde på. På 1980-talet fördes alla uppgifter in i datorer och då hade ngn skrivit fel födelsedatum på mig när jag skulle föras in som min fars arvinge.
Jag undrade lite grann om hon inte kunde göra detta eftersom hon nu kunde se att felet var begånget.
Icke sa Nicke. Det måste jag och far min själv anmäla.
Men att jag är min fars dotter kan ingen betvivla. Vi brukar alltid få höra att mig kan han inte neka till.

3 kommentarer:

vickan sa...

Men herregud vilket misstag! Det kunde verkligen ha ställt till det för er. Jag visste förresten inte att din mamma hade gått bort. Jag vet att du skrev tidigare att hon var sjuk men sen måste jag ha missat att hon gick bort. Jag beklagar sorgen i eferskott vännen. Kram på dig.

Siita sa...

God morgon. Vilken miss dom gjort. Tur att det dagades upp innan din far gått bort med. Kram

Anonym sa...

Vilket gräsligt fel!

Man blir tooookig på skattemyndigheterna. Vi måste överklaga, anmäla fastän dom vet vad felet är och att det är dom som har begått dom.
Har hänt oss flera gånger. Inte underligt att all administration kostar så himla mycket för skattebetalarna!