onsdag 17 augusti 2011

Ni är väntade

Sonen har varit och sprungit blodomloppet. Ca 23min för 5 km är en bra tid.
Blodgivare har jag försökt bli en gång i tiden.
Jag har blodgrupp B+ och eftersom min mamma var blodgivare med samma blodgrupp frågade de hur det var med hennes barn.
 Jodå, jag hade också begåvats med hennes blod.
Men de ville inte ha mig. Jag hade alldeles för tunna kärl för att kunna tappas.
Idag är de nog lite tjockare men nu vill de väl inte ha mitt sjuka blod.
Men till era alla som är önskade är uppmaningen,
Bli blodgivare.
Det kan rädda liv.

5 kommentarer:

Coquina sa...

Kika gärna in min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

Fenixmonas sa...

Ett mycket gott råd! Det behövs...Tyvärr vill de inte ha mig heller för det går inte att sticka mig. Jag har inga kärl alls verkar det som...kramiz

Siita sa...

God morgon. Min mor var oxå blodgivare, hon hade AB+. Jag tycker inte om att bli stucken men är O+. Två av mina flickor lämnar blod. Kram

Stattinskan sa...

Dom vill inte ha mitt heller eftersom jag har en autoimmun sjukdom :-(
Gomorron Aurora :-)

Tomtan sa...

Var blodgivare när jag jobbade på lasarettet, de var ju så nära.... Men sen har jag kommit av mig. Men om det händer nått så skulle jag nog bra gärna vilja att det fanns blod att få.....