onsdag 28 september 2011

Integritet

Ska strax upp och besöka pappa.
Ni får komma när ni vill heter det men då det är mkt undersökningar som ska göras så stämmer det inte riktigt.
Jag försvinner gärna ur rummet när de ska byta katetrar, blöjor etc.
Lite integritet får min far faktiskt ha även om han inte är medveten om att jag är där.
Så jag förstår helt och fullt de äldre som inte vill vårdas av sina anhöriga.
Ibland känns det som om att sjukhusen tar för givet att man som anhörig ska ställa upp med allt. Men har man arbete och familj finns kanske inte ork till att ta hand om den äldre anhörige också.
Varför inte se till att alla arbetslösa har ett meningsfullt arbete och anställa dem i hemtjänsten.  De kostar ju pengar vare sig de går arbetslösa eller arbetar.

3 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Håller med dig. Jag skulle också gått ut i ett sånt läge. Säkert inte så kul för pappa att du står där när han får katetern bytt.

Åsa sa...

Oj vad jobbigt! Det kan inte vara lätt för er...Skönt att han är bättre i alla fall....
Kramar

Petra sa...

Sant, klart dom ska få ha lite integritet. Jag hade inte velat att mina barn såg sådant.

Kram