onsdag 28 september 2011

Väckt

Jag hörde lite oväsen från köket tidigt imorse.
Jäkla katter tänkte jag och vandrade ner i trappan.
Halvvägs ner började också min hjärna att vakna.
Inte kan katter tända lyset?
Stökpellen denna gång var sonen som skulle börja 06:00.
Visst brukar han höras men betydligt mer än i morse.
Men katterna svajsade runt hans ben i hopp om lite Go-mat.(Whiskas)
Denna mat serveras tidigt alla morgnar  av gubben men idag fick jag nöjet att lägga upp den.
Sen blev det sovmorgon igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom har nåt i Whiskas som är beroendeframkallande, tror jag. Min katt fnös mest åt all annan kattmat än den. Förutom den lyxlyxiga Sheeba då :-)
(Vems fel att det var så? Mitt... Jag vet.)
:-)

Sand mellan tårna sa...

Håller med Ama. Jag hade en eller flera katter när jag var liten och särskilt den ena av dom läste nog på burken för va det inte whiskas så fick det vara.