söndag 22 januari 2012

Läggdags

Sängdax.
05:00 kom dottern och frågade om jag kunde ta hand om missarna en stund. De hade hållit henne vaken.
Jag förstår henne
Det är inte lätt att sova med en katt som stökar runt.
Och absolut inte två.
Jag vet inte vart som farit i dem.
De fick lite Whiskas av mig och jag trodde de skulle lägga sig och sova på maten.
Tji fick jag.
Det existerar ingen paltkoma hos mina vänner.

Nu är det i varje fall dags. För båda två har hoppat upp till mig och gosat den sista stunden.

5 kommentarer:

Fenixmonas sa...

De väljer sina tider våra kära kissar...lektid vill de ju oftast ha när vi vill sova! Kramiz

Stattinskan sa...

Jag funderade ett tag på att skaffa en kompis till Gösta ... nu känns det inte som något hett ämne längre ;-D
God morgon

Yvonne :-) sa...

Godmorgon !Kissarna kommer säkert att sova en stund på dagen ,då kan du passa på att vila dej.. Vi har knappt 1dm .Plogbilen körde väldigt tidigt här! Kram!

Petra sa...

Måste dom vara i sovrummet då, eller lever dom ännu mera annars?

Kram

Veiken sa...

Vad finns det i whiskas? Uppåttjack? Usch för att inte få sova.. Kramar