tisdag 10 januari 2012

Vad är det som händer?

Som vanligt skickar jag upp gubben först på morgonen.
Han tänder hallampan.
Poff.
- Lampan gick.
Jotack , jag hörde det.
Sen går han ner i trappan och på vägen tänder han fönsterlampan.
Poff.
Och till sist i köket.
Det tredje poffet.
Ett eller två poff går jag med på men när det tredje kom började jag grunna på div. elproblem.

Vi har haft problem tidigare med att för stark el gått in i huset. Elspikar kallade elektrikerna från kommunen det för. Och felet låg då i deras elskåp ute på gatan.

Om jag slipper fler poff så får det bero men om inte blir det ett litet samtal till kommunen.

10 kommentarer:

Camilla sa...

Oj..nä,inga fler "poffar" nu.
Kram!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Har aldrig hört om elspikar förr.Tänk man lär sig hela tiden nya saker.. Jag tog bara en halv korv i för korven är stark. Kram!

Anonym sa...

Mors,,så många Poffar är inte normalt,ring kommunen på direkten.Ja roligt att de gamla namnen får leva kvar..Haé Kram.

Maria sa...

Bara på dom!

zwampe sa...

Ojdå va de poffa!

Är du med i Adsettings om inte klicka in på min sida annonsen är på vänster sida registrera din blogg och tjäna pengar du med=)

Ama de casa sa...

Hoppas poffarna har lagt av!
:-)

Siita sa...

Tråkigt när det säger poff. Ha det gott. Här är oxå vitt vitt vitt. Kram

Tomtan sa...

De där lät inte bra....
SV; de kan ju åxå vara så att man springer på honom tidigt i livet *ler*

Petra sa...

Hoppas att du slapp mera poffar.

Kram

Sand mellan tårna sa...

En förvarning på att det snart är fredagen den 13e;)