lördag 21 januari 2012

Vad hände?

Jag har varit ute och kört i snöfallet.
Tack och lov att jag har dubbdäck på bilen.

I vår långa backe kom jag ifatt en traktor.
Tur som väl var det på raksträckan och innan kurvan och även innan backkrönet var i sikte.
Men vad hände efter mig?
Bussen som låg efter trodde jag i min enfald skulle lägga sig bakom traktorn.
Men när jag kom en bit upp såg jag i backspegeln att bussen börjat omkörningen. Samtidigt ser jag att uppifrån kommer en bil.
Buss och bil ser i detta ögonblick inte varandra.
Precis när jag kör in i kurvan ser jag hur bilen bromsar. Då har föraren upptäckt den mötande bussen. En buss som kommer i hans körfält.
Vad som hände? Vet ej.
Därefter var jag inne i kurvan och sedan över backkrönet.
Vad jag vet är att det inte kom fler bilar uppför backen. Inte heller bussen dök upp.
Att stanna och kolla var det inte läge för. Men jag körde sakta framåt.
Efter bussen låg det två bilar till. Inte heller de kom ifatt mig.

Hoppas det trots allt gick bra.

3 kommentarer:

Siita sa...

Hoppas det gick bra. Annars får du väl läsa om det i tidningen. Ingen snö här, inte än iaf. -3 grader. Kram

Sand mellan tårna sa...

Hoppas det inte blev något allvarligt av det. Dom säger väl det på lokalnyheterna.

Anonym sa...

Hu så otäckt,hoppas det gick bra,,Nä någor whiskyfat kommer jag aldrig ar tt äga är lite för många pengar över 13000:-,lite väl dyrt..Haé Kram.