måndag 6 februari 2012

Släng bort nyckeln.

Anders Breivik ska få förklara sig i rätten.
I mitt sätt att se borde inte ens rättegången hållas.
Han är ju skyldig på alla vis.
Varför ödsla tid och Norska statens pengar på att försöka förstå. Vi vill inte förstå och kommer aldrig att kunna heller.
Breivik är utom allt tvivel skyldig och vilken psyk.diagnos han än får så borde han spärras in på livstid.
Han kan ju inte ens inse att han gjort ngt fel. Utan han tycker att han borde få medalj  för sitt dåd.

Spärra in honom och släng bort nyckeln.

10 kommentarer:

Siita sa...

Där håller jag med dej. Men jag fick ett gott skratt oxå när jag läste di rubrik. Hade presis skrivit att jag inte kunde låsa upp boddörren. Då skriver du släng nyckeln. Kram

Tomtan sa...

Dom kan sätta Tomas Kvick på samma ställe.....

Tomtan sa...

SV; Imorse var det -21 när jag gick till jobbet men nu är det -2. De går mot mildare tider *ler*

ansepanse sa...

jag håller helt med dig, ingen rättegång behövs
kramar

Stattinskan sa...

Han är sjuk, riktigt sjuk den mannen ...
Svar: Ja, det skulle banne mig vara lika stora krav på oss som inte adopterar ...

vargas12 sa...

Hei

ENIG- Kast nøkkelen til Breiviks celle!

Kan jeg få lov til å spørre hvordan du får ditt innlegg på Aftonbladet.se? Bruker du Twingly?

Jeg ser ikke linken til avisen på ditt blogginnlegg- Jeg får ikke lagt mitt innlegg til Aftonbladet.se, men det har jeg gjort tidligere.

http://www.vargas12.com/2012/02/norges-farligste-fange-smilte-da-han-motte-de-etterlatte/

Anonym sa...

Jag håller inte med om att det inte behövs någon rättegång. Rättssäkerhet gäller även de mest vidriga brottslingar även om skuldfrågan är uppenbar från början.

Berra

bloggare på icedaniel.se sa...

Jag tolkar som du är emot kriminalvård att det är slöseri med skattepengar. Du tycker att vi ska gå tillbaka till 1800-tals modellen " Lås bara in alla krimiella de har sig själva att skylla". Lite udda tankar för 2012.

Sand mellan tårna sa...

Usch, det svinet har enligt mig förbrukat alla sina rättigheter. Släng in honom i en mörk fuktig grotta långt bort i ingenstans och låt han ruttna.

Anonym sa...

Rättsäkerhet är något som bygger demokratier. Börjar vi tumma på den så kan det snabbt gå utför med vårt sätt att leva. Det kan till och vara du som råkar illa ut.