fredag 27 april 2012

Jämt skägg

Nu har någon suttit och roat sig med att räkna ut hur mycket Sverige förlorar på att vi tar ledigt en klämdag.
Mig veterligen är det inget arbetsgivaren bjuder på utan vi får ta semesterdagar eller komp till detta.
Och då har vi en sån dag mindre att ta ut senare i år. 
Alltså går det jämt upp.


När vi ändå är inne på räkning.
Hur mycket betyder det att arbetstagarna får långledigt och kommer tillbaka med nya krafter?
Hur mycket kostade denna undersökning att göra?
Onödigt vetande.




7 kommentarer:

Siita sa...

Vi har det bra. På mitt jobb har vi jobbat in alla klämdagar. Så nu är jag ledig o börjar först på torsdag. Kram

Lisbeth sa...

Kan det vara de här halv dagarna som många tjänstemän har ledigt för att det är dag före röd dag som man menar. Huvudsaken är väl att någon fått arbeta några timmar med denna sammanställning. Vi är ju jättemånga som är intresserad. Inte jag i alla fall
Ha det fint

Anonym sa...

Det är säkert någon stackars FAS3 anställd som fått i uppgift att sitta och räkna ut detta.

Betald med skattemedel.

attis sa...

Fusk . Här kom solen fram på eftermiddan men det var ändå kallt. Trevligt med vovsar tycker jag. Alla dessa uträkningar kostar nog skjortan för oss skattebetalare.
Kramen

Sand mellan tårna sa...

Ja, onödigt vetande men ganska kul;)

diana sa...

Verkligen onödigt för tingens ordning är ju som de är liksom ;)

Ama de casa sa...

Det finns såååå många onödiga undersökningar!