torsdag 26 april 2012

Kostar det något

En ny grå dag väntar därute.

I dag blir det kurs igen. 
Annars så är det inget nytt under stjärnhimlen utan livet löper på som vanligt.

Men idag ska vi lägga färdigt golvet i sovrummet. Vi måste vara två när vi gör det.
Sen ska det till nya golvlister innan vi kan flytta in igen.

En ny säng sitter inte heller helt fel då gubben slängde ut våra när han satte i gång projektet.

Mycket nytt kostar mycket pengar.
Undrar om jag kan gå in och hämta mina varor och gå till kassan och säga.
Det kostar väl ingenting?
Så gör många av våra patienter.
Eller kan jag reklamera min gamla säng.
Det är också vanligt att våra pat. vill ha garanti på fyllningar gjorda för 10 år sedan.

Det är just sånt som kursen idag handlar om.



6 kommentarer:

Stattinskan sa...

Mycket vill ha mer ... eller hur det nu var ;-)
Härligt med nya golv, självklart kräver det en ny säng också :-)
Ha det så gott på kursen (jag brukar bli öm i rumpan av att sitta länge)

Yvonne sa...

Godmorgon! Då har ni snart ett fint sovrum... Kolla du med på de olika elbolagen.Som du ser så kan det löna sig Kram!

attis sa...

Kosta gratis sa en av mina flickor när hon var liten. Jag har ju inga söner så jag vet inte hur bra de är på att kramas:) Ha en bra dag.
Kramen

Skruttmärtha sa...

Vi fixade nytt golv i somras i sovrummet, lag in nåtat trägolv. Jag valde grått. Passa på och fixa till hela rummet när vi bytte sovrum.
Kram och ha en bra dag

Ama de casa sa...

VA! Ska inte lagningar hålla längre än så? ;-)

Lisbeth sa...

Vad härligt med en gubbe som slänger ut saker när de är utslitna. Jag lever med en hamster som inte kan skiljas från något om jag inte slänger i smyg
Ha en fin morgondag