måndag 11 juni 2012

Alltid glädjer jag någon

I dag blir säkert grannarna glada.
Vår bil som står på gatan ska ner till verkstaden.

Orsaken att den står på gatan är att jag ställde den med nosen i rätt färdriktning när den gick sönder. Den läckte ngn olja i styrservon och var trög att svänga.

Nu är grannarna av vänlig natur och säger inte så mycket. De vet ju också orsaken till att jag parkerat bilen där den står.

Vad postbilen förare har yttrat vet jag dock inte. Kan tänka mig att han/hon muttrat lite men jag försökte verkligen ställa bilen där den inte skulle störa så mycket.

Gubben får köra mig och bilen ner för backen och sen får han ta en promenad hem.


5 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Men vad ska man göra när bilskrället går sönder?
Hoppas dom får ordning på det utan att ruinera er :)

Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Bra med snälla grannar.Vågar inte tänka på vad det kommer att kosta dej.... Vi kan välja att ha en tunna med två fack med då får vi köra iväg med soperna själva till tippen.Kram!

Camilla sa...

Hoppas att det inte blir så dyrt att laga den.
Kram!

Anonym sa...

Hej! Det är tråkigt när bilar går sönder för det brukar bli dyrt att lämna in. Ha en fin dag !

ansepanse sa...

kanske glädjer du dig själv också nu när bilen din blir fixad igen :)
kramar