torsdag 21 juni 2012

Skenet bedrar

Jag vill inte vänta.(och kan inte heller)
Om 38 år kanske vi kvinnor tjänar vad vi borde.
Vi är inte bara lågavlönade utan även felavlönade.
Hoppas mina barnbarnsbarn kan titta i sin plånbok och slippa tänka att min lön beror helt på att jag är kvinna.

McDonalds stajlar sina hamburgare.
Tänk det vet vi ju alla.
När man tagit sin in till sin hamburgare har den inga liknelser men den som visas på menyn.
Men jag klagar inte. Det måste ju alla veta att hamburgarens utseende inte överensstämmer med den på bilden.
Det gäller inte bara Mc Donalds hamburgare utan övriga Hamburgerfirmor också.
Och tänk närman tar på sig ett klädesplagg som ser så snyggt ut på provdockan. Inte överensstämmer den bilden av hur det ser ut på mig.



5 kommentarer:

Charlotte sa...

God morgon!
Kikade in en sväng :)
Hoppas du får en riktigt bra dag!

Yvonne sa...

Godmorgon.Då har du upptäckt samma sak som jag att...de snygga kläderna på modellerna är inte samma på mej... Jag har en levande groda som kommer då och då och hoppar i dammen.. Morgonkram!

Camilla sa...

Jojo...visst är vi både lågavlönade OCH felavlönade.
Som vi sliter på jobbet....och vad får vi för det.Knappt ingenting.
Min 17 åriga dotter som sommarjobbar åt Skanska i sommar,tjänar nästan lika mycket som jag. Fast jag har jobbat i vården i snart 25 år. Liiite konstigt är det allt.
Men jag är ju glad för hennes skull. Men JAG vill ha mer i lön!!
Kram!

Siita sa...

Nej inget stämmer med verkligheten. Fast vi alla är unika. Kram

Mita sa...

Nej vi får verkligen hoppas att lönesättningen förändras i framtiden.Det borde ju inte vara omöjligt,bara frågan om när??
Skenet bedrar det kan man lugnt säga,fast man är ju rätt van vid det här laget,eller härdad,haha....
Kram vännen*