lördag 7 juli 2012

Rekord

Vi tog en tur i svampskogen.
Så mycket svamp som nu är på gång har jag aldrig sett.

Två liter stora fick vi med oss hem.Resten lät vi stå kvar.
Det var precis gult på många ställen.
 Det blir till att springa ut på onsdag kväll när vi kommer hem.
Och då ska vi gå en längre sträcka och inte nöja oss med vår lilla skog. (2 fotbollsplaner stor)

Hoppas jag inte fick med mig ngr fästingar också. 
Jag tar väl med mig en dos penicillin till Landskrona för säkerhets skull. 


8 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du,Clas Ohlsson och Systemet,det är en ganska bra kombo..Ja det verkar som det ska bli ett bra svampår,måste ut o kolla snart.Haé Kram.

Ama de casa sa...

Oj vad med svamp! Jag har dock aldrig plockat svamp, annat än i affären där dom har tydliga skyltar vad det är.
Har ju hört att det till och med finns falsk kantarell? Dessutom är det en bekväm plockhöjd i affären ;-)

Jenfan75 sa...

Gokväll=)
Ja sambon hade bråttom att klippa gräsmattan för som han sa det börjar snart regna.. Men regnet har jag inte sett ännu..

Siita sa...

På tisdag skulle Nicklas komma hit o gubben ska hjälpa han med moppen, han plockar svamp o lingon som betalning. Hoppas han hittar massor. Kram

Veiken sa...

Oj, vad mycket svamp. Det gula guldet från skogenär så gott. Svampmacka....supergott! :) Kram

kaffehörnan sa...

Kul med massa svamp, extra kul
Ha en snygg lördag

Mita sa...

Härligt för er alla svampälskare om det blir en riktig svampsäsong..*L*..
Kramen*

Petra sa...

Massa svamp riktigt tidigt i år :)

Kram