onsdag 31 oktober 2012

Slarvmaja

Under gårdagen samlade jag ihop alla pappas nycklar och testade vilka dörrar de gick till.
Jag fick en liten samling över men det fattas också två nygjorda lägenhetsnycklar.
Senast i Torsdags hade jag dem i min väska.
Men nu?
Icke.
Var i helskotta har de tagit vägen?
Jag har letat överallt. Vi körde tom ner till bowlinghallen och kollade i min bowlingväska.
Jag har en klar och tydlig bild på att jag lägger dem på hyllan här hemma men sedan är de borta.
Mitt sista halmstrå är att de ligger i mitt skåp på jobbet. annars får jag ta tjuren vid hornen och gå till Vätterhem och erkänna att jag slarvat bort nycklarna.


2 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon! Kolla i väskan om fodret i väskan är isönder! Dom skyltat att jag har larm,och jag tror att det avskräcker. Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mors,,Hoppas du finner nycklarna,,hyresvärden brukar ta förbaskat bra betalt om man slarvat bort dom,,kanske dom vill byta lås..Håller tummarna att dom kommer fram..Här skiner solen och det är frostvitt ute..Haé Kram.