tisdag 23 juli 2013

Rusta nu

Här sitter vi och njuter av det varma goa vädret.

Jag för min del har flytt inomhus under dagens varmaste timmar.
Hittar säkert ut frampå kvällningen.

Läste precis i media att värmeböljor skördar liv.
Inte bara som vi tror de äldre och sjuka utan även yngre människor drabbas.

Inför stundande klimatförändringar måste det till ett varningssystem.

Jag tror att först och främst måste alla boenden utrustas med AC.
På mitt arbete har vi tidigare haft ett väl fungerande ventilationssystem och vissa somrar var det så kyligt inne hos oss att värmen slog emot en när man gick ut.
Då kom det in vissa personer och bara satte sig i vårt väntrum för att kyla ner sig.

Men det var förr. Nu för tiden så får vi ingen luft alls.
Besparingarna slår hårt.
Men jag har det gärna lite varmt bara de som behöver får svalka.


SvD  DN  AB

3 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Såna här varma dagar är det viktigt att dricka! ......Har inte hört talas om den tandborsten.Ska kolla i djuraffären..Kram!

Veiken sa...

Det måste väl i allsindar gå att investera i tak eller golvfläktar! Det handlar dessutom om er arbetsmiljö..... Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

MAn behöver fläkt av nåt slag om det är för varmt på jobbet.
Helt klart!