onsdag 31 juli 2013

Varför inte?

Arbetslösa ska rapportera sina sökta jobb.
Ingen större skillnad mot i dag.
Även nu måste ju den arbetslöse rapportera in sina sökta jobb.
Skillnaden är att nu ska den arbetslöse själv skriva och skicka in papperet.

Jag tror faktiskt att de flesta skriver upp de sökta arbetena på ett papper för att ha dem samlade.
Och helt fel är det inte att kräva ett aktivt sökande av de arbetslösa.

Gubben här blev arbetslös efter att ha arbetat 42 år på samma företag.
Nu letar han febrilt efter nytt jobb.

Under tiden sköter han markservicen här hemma och jag har allt fixat när jag kommer hem från jobbet.


DN   AB  SvD

2 kommentarer:

Mita sa...

Det är absolut inte fel att kräva ett aktivt sökande av dom arbetslösa,
Så tråkigt för gubben din och bli arbetslös efter så lång tid,hoppas han får tag i något annat,jag kan tänka mig att det känns ganska frustrerande annars.
Men perfekt för dig att ha allt fixat när du kommer hem..*L*..
Kramar♥

diana sa...

Det finns fördelar med allt. Lite lyx att få allt fixat ;)
Det är väl klart att aktivitet ska redovisas. Trodde jag gällde redan.