söndag 4 augusti 2013

Alternativen är flera

I dag är det en behaglig värme.

Vi fick ett rejält åskväder i går. Även om jag tyckte att regnet stod som spön i backen så kom det inte mer än 15 mm.
Det ska jämföras med de 68 mm som de östra delarna av stan fick under samma tid  för en vecka sedan.
Inte undra på att det blev översvämningar.

Dagen i dag är ett oskrivet kort.
Något blir det alltid men ibland är det skönt att ta dagen som den kommer.
En promenad runt nån av våra sjöar sitter aldrig fel.


Kanske Västersjön.


5 kommentarer:

Siita sa...

Gos morgon. Vi fick regn här igår kväll med o inatt. Vet ej hur mycket för jag har inte varit ut. Tor ville inte komma hit iaf. Kram

Ama de casa sa...

Att promenera är en lisa för själen :-)

Anonym sa...

Hej du..Ja man kan undra hur föräldrarna tänkte...I dag blir det nog inte lika varmt som i går,hoppas jag..En prommis sitter väl inte i vägen..Haé Kram.

Melody and M.E sa...

Jag skulle gärna promenera vid en sjö idag för det ser ut att bli väldigt varmt här vid ostkusten! Har jag tur blir det i alla fall en stund på bryggan hos far på vårdhemmet innan bilresan till sydkusten!
Besöken hos honom är svåra att planera för man vet aldrig i förväg hur han mår, men stunderna vi får vid sjön de är vi så tacksamma för!
Ha en skön dag!
M.E

yvonne sa...

Vi fick inget regn igår