fredag 29 november 2013

Lev Livet Live

Sista arbetsdagen den här  veckan.
Jag är ju bortskämd med att sluta tidigt på fredagar.
Men var 4:e fredag inträffar det att jag arbetar till 16:30.
Den sena eftermiddagen minskar helgledigheten rejält.

Hur ska jag nu hinna med allt som måste göras?
Ingen konst alls.
Jag har inga måsten.

Vissa saker gör jag bara vid behov.
Jag tar inte fram snabeldraken på en bestämd tid utan när behovet visar sig (dammråttorna) åker den fram.
Jag vattnar mina blommor när jag ser att de inte trivs.
Putsar mina fönster när sikten blir dålig etc.

Jag är alltså ingen pedant men jag har ordning på torpet ändå.
Var sak har sin plats så någon oreda är det inte.
Ett knep är ju också att inte ha en massa pynt och grejer framme.

Vi lever bara en gång och den tiden ska inte städas bort.






4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Amen till det! Här har vi samma principer - inget överdrivet, men ordning ändå :-)

Camilla sa...

Sååå sant!
Du är en klok människa.
Lik som jag ;)
Kram!

Mita sa...

Precis vad jag börjat inse sen några år tillbaka.Så jäkla skönt att släppa på kontrollen. Jag har ju varit näst intill pedant i alla år.
Men som du säger livet som är kvar ska banne mig inte städas bort..
Kramar**

Siita sa...

God morgon. Min mor som skulle fyllt 100 år idag, hon var pedant. Tackar jag nej till. Kram