fredag 21 februari 2014

Krutgumman var trött

Jag ringde svärmor i går kväll.
Min svärmor är pigg och alert för det mesta men i går var hon trött.
Orsaken?
Hon hade varit ute och gått med sitt promenadgäng.
Nu värkte benen sa hon.
Tro sjutton det .
De hade gått till Huskvarna fram och tillbaka.
En liten tripp på 1 mil enkel väg.
Hon hade alltså gått 2 mil.  (lite drygt tom)

Är man 79 år får man kanske tänka om.
Enligt henne skulle hon aldrig gå så  långt mer.
Tänk. Det har vi hör förut.

Det är de här generna gubben brås på när han drar ut mig på långpromenader.
Undrar om han kommer ihåg sin mor när han är lika gammal som hon är nu.





5 kommentarer:

yvonne sa...

2mil och 79 år!!!!! Världsrekord! SV:Tanten var trevlig att prata med.. Kram!

tomtan sa...

OJ!!!! Så där var min mormor åxå.... Men jag tror inte de var jag som fick ärva den genen :D
Trevlig helg!

Siita sa...

Krutgumma. Så långt har jag aldrig gått i hela mitt liv. 1 mil är längst. Kram

Ama de casa sa...

Vilken krutgumma! Kul :-)

Fenixmonas sa...

Herre jösses! Det var då ingen dålig sträcka! Jag är trött efter 5 km. Kramiz