tisdag 25 mars 2014

Hur går det till?

Dimman ligger tät ute.
Ska den lätta eller sjunka är frågan.

Sjunker den får Jönköpings innerstad den av oss och vi får Klara på besök.
Lättar den så försvinner den upp i det blå.
Och även då kommer Klara.

Så egentligen spelar det ingen roll för oss på höjden.
Klara är snart här i båda fallen.

Det blev ingen kärringgrill igår. 
Jag satte mig på altan i solstolen  i stället.
Avkopplande och gott.
Och efter en timme började mitt ansikte ändra färg.

Lätt rosig på kinderna gav vi oss i väg mot bowlinghallen. 
Under tiden gubben laddade upp åkte jag och handlade.
En sele till Thea och hårfärg.

Thea ska få gå ut på kvällarna så att hon sover gott under natten.
Kanske slipper jag också att dela kudde med henne.
Även om jag puttar ner henne eller bär henne till en annan sovplats så ligger hon bredvid mig på morgonen.
Vet i katten hur hon bär sig åt.
Men hon ligger där på min arm utan att jag vaknat.

I dag är det arbete till 18:00 och därefter ska den lilla damen få sin första promenad.


Snart så!

4 kommentarer:

Veiken sa...

Vi hade lite frost i natt och nu är det en klarblå himmel, så det blir en del ute idag!
Du har nog en bra nattsömn eftersom du inget märker när kissen kommer upp i din säng! Kram och ha en toppenfin vårdag!

yvonne sa...

Bra att du tog solen istället för grillen. Du måste sova gott eller så är katten bra på att smyga kanske både ock. Vi har en som kommer i som seniorpolen med en rullator som han satt en snöplog på ,och har en rolig monolog! Kram!

Gilla sa...

Vi hade tydligen frost i natt också efter vad Sibbe sa i morse. Jag sov över det.

Sv: Din bild måste vara från förra året, eftersom du blev lite avis på att vi hade så pass mycket blomning. Jag är själv rätt förvånad över det. Det är ju egentligen lite väl tidigt.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

här har vi haft - 3,9 i natt :( nu skiner solen
jag har som du kanske vet, en som delar huvudkudde med mig :) min fine Nemo
kramar