tisdag 18 mars 2014

På rätt sida av vägen.

Det råder lite bloggtorka här just nu.
Men den brukar inte bli långvarig.

I går var jag på möte inför ett ev. anslutande till Jönköpings stadsnät.
Fördelarna är verkligen många och vi kommer givetvis skriva på.
Döm om min förvåning när det bara kommunen delat vår samfällighet i 2 delar.
På min sida av villavägen har vi fått ett erbjudande om anslutning men grannarna mitt emot visste nada.
Av 33 hushåll har 18 fått chansen.
Vilken tur att jag bor på rätt sida av vägen.
De andra kommer kanske med i nästa skede. Men först måste 50% av deras hushåll ha tecknat.
Och de får inte anslutningen till samma pris som oss.
Kommunen står i färd med att höja anslutningsavgiften.

I dag blir det arbete till 18:00. Men arbetsdagen startar först 11:30. 
Jag hade gärna gjort tvärt om. 
Det är bättre att börja tidigt och sluta tidigt.
Därefter blir det bussen upp till bowlingarena för att ansluta mig till gubben.
Bussförbindelserna söderut är så dåliga sent på eftermiddagen att jag tjänar på att åka en mil i fel riktning och åka med gubben hem.

Väder i dag?
Gråmulet och några plusgrader.
Det är ett fasligt kvitter utanför.
Har pippina vårkänslor mån tro?


Lilla Thea bytte sängkamrat i natt.
Gubben fick det stora nöjet att ha henne på kudden.
Men det märkte han inte ens.


Inga kommentarer: