fredag 14 mars 2014

Till slut

Till slut är Fredagen här.
För många av oss är lika med att helgens ledighet börjar.
Men många är de som arbetar både helg och nätter.
Vilken tur att dessa människor finns.

Men även inom mitt gebit "hotas" det nu med att vi ska arbeta skift.
Klinikerna ska vara öppna 7-7 är det tänkt.
Detta betyder tyvärr att om en tandläkare är sjuk eller har semester kanske vi inte har någon tandläkare vissa tider under dagen. Inget vi direkt längtar efter.

I går när jag kom hem satte jag mig på trappan och eftersom Klara visade sig från sin vänliga sida blev näsan lite röd.( Trappan byttes ut mot en solstol efter en stund)

Vi  får hoppas att hon är kvar när jag slutar idag. Den här dagens arbete slutar även det 12:30.

Helgen bjuder vad jag förstått inte på ngt soligt väder.
Men det kvittar egentligen mig.
Bowling i morgon och bowling på Söndag.
Och bowlinghallar ligger oftast i källaren.

De är 2 nu vår små korrar.

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Mysigt med söta små korrar i trädgården :-)