torsdag 31 juli 2014

Vad blir det för väder?

Det har varit en hektisk dag.
Började morgonen med att åka och handla frukostfrallor på MAXI.
Sen hem och när frukosten var klar ville dottern besöka Lerdalaboden.
(Carina W det är en butik för dig)

Jovisst, mamma ställer upp och gubben stannade hemma. 

Hem och en snabbfika innan gubben och jag åkte till stan.
Under tiden gubben var på möte tillbringade jag en liten stund för mig själv och hann med att gå ut och sätta mig på piren.
Solandes på den länga soffan blundade jag och lutade mig bakåt.

Men när jag tittade upp såg jag oroväckande moln västerut.

Regn?
En snabb blick på SMHI sida gav klart besked.
Bäst att ge sig iväg till bilen.
Vi hade parkerat den vid MAXI eftersom vi skulle handla efteråt.
Alltså hade jag en bra bit att vandra.

Strykandes efter husväggarna tog jag mig över till Munksjösidan.
Men sen var det kört.
Inga takutsprång att ta skydd under längre.
(vilken tur jag inte är så söt att jag smälter)

Efter detta hem och laga mat till hela gänget.
Och till slut gick vi kyrkrundan innan dottern styrde sin färd mot Skåne.

Nu är ordningen återställd här hemma.
Kvar är bara vi och en katt (Thea)
Precis som det ska vara.

Regnet som kom var ett lätt duggregn och även om jag blev lite blöt var det härligt

1 kommentar:

TantGlad sa...

Jag riktigt känner hur hektiskt din dag varit. Hua hua.
Men nu har vi fredag och den första Augusti så vi får hoppas den här dagen blir lite lugnare.
Ha nu en fin helg!
Kramkram