söndag 5 april 2015

Nej - Inte en chans att jag minns något.

I Onsdags åkte vi ner till Dottern i Lund.
Torsdagen tänkte vi fördriva i Helsingborg -Helsingör.
Köper färjebiljetter och när jag betalt och fått mina biljetter säger hon i kassan.
- Du vet om att det är helgdag i Danmark idag eller?
Om detta hade jag inte en aning,
Kunde hon inte kläckt detta innan jag köpte mina biljetter?
Fast det är klart. Då hade hon ju inte fått sälja något.

Vi åkte över och gick en stund i Helsingör.
Varje gång vi är där förundras jag över alla gamla hus de har kvar.

Så tillbaka till hemlandet och lite lunch.


Missa inte det stället om ni har vägarna förbi.

Trötta i fötterna styrde vi sen kosan söderut.

När jag var liten tillbringade vi en del somrar i Råå så jag ville återuppliva mina minnen.
Tyvärr är mitt minne inte som det ska vara.
Ingen Deja Vue - känsla infann sig.
Ett svagt minne finns därifrån.
Syrran och jag flöt på våra luftmadrasser i tältet efter ett störtregn.



Vi fick en skön stund på stranden innan vi körde upp till Helsingborg igen.
Dotterns pojkvän gör sin sjuksköterske-praktik där och ville ha skjuts hem till Lund.

Även under Långfredagen gjorde vi Skåne osäkert.
Hemma var vi sent på kvällen.

I dag har Thea och jag gjort gemensam sak.


Solen är allt underbar.

3 kommentarer:

Ma sa...

Tycker också att hon kunde ha klämt ur sig det där med helgdag innan Du köpte biljetterna. Men Ni verkar ha haft en fin dag ändå.

Fenixmonas sa...

Hon borde ju sagt till er före biljettköpet att det var helgdag! Små kissar kan verkligen uppskatta solens värmande strålar! Kram

Mita sa...

En lugn och behaglig påskhelg verkar ni haft, samma här, ja förutom påskafton då. Vädret har varit hyggligt bra,bättre än förväntat, så det kan man inte klaga på. Njuta av solen nu det är toppen det..**
Kram och ha det gott♥