lördag 9 juli 2011

Boken försvann

Vi köpte Hundraåringen härom dagen och jag började läsa. Men var tvungen att sluta.
Det lilla jag hann läsa innan boken försvann var jättebra.
Ja, Boken försvann.
Letade på alla upptänkliga ställen.
Gubben undrade tom hur jag kunde slarva bort en bok.
Den fanns på det sista stället jag kunde tänka mig.
I sonens rum.
Sonen som aldrig läser och som sa efter sin examen att han inte skulle öppna ngn bok på flera år.
Nu läser jag att boken ska filmatiseras. Ska tipsa sonen om att om han väntar så får han ta del av bokes innehåll och jag kanske får tillbaka den.
Den tilltänkta huvudpersonen Robert Gustavsson tror jag passar utmärkt.
Hans gubbar brukar ju bli såååå bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskade den boken :) Min man skrattade högt mest hela tiden när han läste den. Det brukar han inte göra när han läser böcker kan jag säga. Vad kul att se den som film.....jag ler bara jag tänker på Robert Gustavsson i den rollen :) Kram i värmen

Carina Sjölund sa...

Jag har inte läst den boken.
Men om Robert ska vara med är det bara ett måste att se den, han är bara för härlig den mannen :)
Ha en fin kväll vännen!
Kramen♥

♥ Carina ♥ sa...

Vad kul! Ska dom göra film på den boken. Jag älskade alla roliga kommentarer i boken och ser verkligen fram emot filmen.
Kram

diana sa...

Den filmen ser jag fram emot.