måndag 31 oktober 2011

Den som söker han finner

Gubbens glasögon gick sönder nu på morgonen.
Men var hade han de gamla?
Kan tala om att vi fann ett antal äldre glasögon innan vi fann de nyss utbytta.
Varför sparar man 10 år gamla glasögon?
Inte en chans att han såg ngt i dem.
Men det är väl ofta så vi gör med sånt som blir utbytt. Lägger det i byrålådan. Och där blir det liggande.
Just nu går gubben runt och ångrar att han inte köpte två par.
Jag har fått det stora uppdraget att åka till Specavers.

5 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Man sparar på det mesta ibland =) Och undrar varför? =) Hoppas det löser sig. Ha en skön dag! Kram

Siita sa...

Ja inte alls kul när det enda paret går sönder. Jag tog oxå bara ett par. O jag ser inte bra med dom. Varit till speksavers här o dom kan inte göra så jag ser. Får gå någon annan stans när jag får råd. Kram

Anonym sa...

Ja, varför sparar man såna? Kan ju inte funka ett endaste dugg. Fast om dom blir tillräckligt gamla så blir dom nog moderna igen ;-)

sv: Dom kör ut ny sand till stränderna. Var dom hämtar den sanden har jag inte den blekaste aning om...

Chiquita sa...

Haha...ja.. det kan vara ett gissel det där med glasögon... Ett tips kan vara att skänka de mest gamla glasögonen till välgörenhet så kommer de till användning istället för att ligga i byrålådan. Ha en strålande dag!

Sand mellan tårna sa...

Bra fråga men jag tror man tänker...kan vara bra att ha fall i fall och sen bara går tiden och det blir bara liggande.