fredag 11 november 2011

Följden av privatisering?

När pengar får styra vården blir det som med Carema.
De boende får sämsta tänkbara hjälp. Jag skriver inte vård för det är det inte. Förvaring är ett lämpligare ord.
Att gå med Inkontinensskydd som är blytunga kan inte vara ngn hit.
Inkontinensskydden ska ju bara skydda de vanliga kläderna ifall man läcker. Inte tas av och på igen om de inte är "fulla".
Vilka har vi att tacka för detta privatiserande?
Jag säger som jag alltid sagt.
Omsorg och skolor ska inte bedrivas privat.
Jag vill inte att mina skattepengar försvinner ut ur landet till ngt skatteparadis.

7 kommentarer:

Camilla sa...

Fast om sanningen ska fram så är kommunen NÄSTAN lika snål. Det ska ju sparas pengar där också.
Jojo..jag vet. Jag jobbar där.
Men jag kan tänka mig att privata är värre.
Kram!

Stattinskan sa...

Ja, jag är så förbannad på den här trenden att allt ska konkurrensutsättas. Vad tjänar kommunerna på det? Jag och en f.d. kollega gjorde en undersökning och kollade hur detta påverkade kommuners budgetar och det blev ATTANS så mycket dyrare för kommunerna. Dessutom är det kommunerna som har det yttersta ansvaret - ÄVEN om man lagt ut vården på entreprenad. GALET är bara förnamnet!!!!!
Gomorron förrästen ;-D

veiken sa...

Jag har skrivit om samma sak idag och jag blir så förbannad. Överallt försöker man stjäla skattepengar. TVI Vale. Läs i GP idag om hur man hanterar pengar i privat vård i Göteborg.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.771846-systematiskt-fusk-pa-vardcentral
Kramar

Chiquita sa...

Kan bara hålla med, det är beklämmande minst sagt. Finner inga ord...
Sv: Nja, än har det inte dykt upp några möss, man har väl satt sig i respekt hos dem ;-)

Anonym sa...

Jaaaa *grrrr*.............
Finner inga ord,men ger en /Kram

Anonym sa...

Det är synnerligen irriterande och ilskeframkallande.

Elly sa...

Girigheten och kärleken till pengar är gränslös - inte heller existerar moral hos dessa människor som inte drar sej för att utnyttja de svagaste ...