söndag 26 juli 2015

En kattsaga

Det var en gång två små kattungar som blev upphittade.
Dottern lovade att ta hand om kattpojken Trulls men eftersom inget hem hittades till Elsa så fick hon följa med brorsan.


Man ska ju inte dela på syskon.


Bada?  -Vi är faktiskt katter.
Gillar inte sådant.


Med tiden utökades skaran med Thea.
Även hon hittekatt.
Hon skulle vara hos dottern tills ett nytt hem hittats.


Elsa är en riktig katt och slappar så mycket hon kan men 
Trulls .
Jag misstänker starkt att han har ADHD .
Inte still en minut.



Thea.
Ja, henne hittar man oftast sovandes.

Persiennsnören är perfekta att leka med.

Blomlåda?
Ja , det var något grönt här innan jag började sitta här.

Först på plats var Elsa.
Det brydde sig inte Trulls om.

Ja,  just det.
Sovandes någonstans.
Trulls, Elsa och Thea
Thea blev för drygt ett år sedan vår katt.
(Även om dottern säger att hon är hennes.)


Tussen och Elsa bor i dag i Lund.
Och.
Där mår de gott.



14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken härlig kattsaga - och underbart illustrerad med :-)

Veiken sa...

Härliga bilder och en fin historia om missarna! Så söta så! :)

attis sa...

Vilka charmknuttar. Sitter här och ler när jag tittar på alla fina bilder. Jag tror att det är många som inte äter lever. Själv tycker jag det är mums. Ha det bäst. Kramen.

Melody and M.E sa...

Underbart! Fina foton till en rar saga som värmer ända in i hjärteroten!
Önskar så att jag kunde ha en liten katt, men blev kattallergisk som vuxen och
kan nu bara njuta av dem på bild!
Önskar dig en fin vecka!
Kram M.E

Veiken sa...

Svar: Då förstår jag att du trivs i Bohuslän om ni har stuga där! Jag älskar den delen av landet, även om det finns mycket fint i vårt avlånga land! ;)

mita sa...

Så fina kissar,och viken härlig berättelse....
Kramar**

http://kraka.moah.se sa...

Goa, fina katter!

Veiken sa...

Jag hoppas att dom små missarna håller sig inne idag, annars hade dom blivit som dränkta katter - i Göteborg i alla fall! ;) KRam

Anonym sa...

Naw,sötingar & så fint gjort värmer mitt ♡-a!
/Kram

Skruttmärtha sa...

Fint du skrev om jamarna och härliga foton är det oxå.
Svar: Turkosa bandet står oxå för Teal Gynekologisk cancer. Jag har Fibro och det bandet är Lila den färgen tror jag det var tre olika sjukdomar.
Det bandet du har, har jag aldrig sett.
Idag får vi njuta blå himmel och sol
Kram

TantGlad sa...

Underbara missar med berättelse till. Riktig sötschock .
Kramkram.

Veiken sa...

Jag skickar sommarhälsningar, fast det är nästanhöst. Jag antar att du också kan njuta av varma sköna vindar nu! :)

Veiken sa...

svar: Jag tror inte att du kommer att bi besviken om ni åker till Äskhult By! Ni kan ta med fikakorg och/eller bada i sjön nedanför!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

✿ Vad bra dom har det hos er, det syns tydligt. ✿
Fina bilder...⊱