söndag 11 december 2011

Borta bra men hemma bäst

Några minus gör att halkan inte försvunnit.
Snarare tvärt om då det för en stund sedan kom underkylt regn.

När dottern var liten ville hon inte sova borta.
Motiveringen var att det inte var hennes säng.
Och jag är benägen att hålla med henne.
Min egen säng är bäst.
Jag sov jättebra på Barken Viking men min säng lutar inte.

Det är OK att i storm övernatta på en båt som ligger fast förankrad i hamn. Men hade vi varit ute till havs hade jag inte gått och lagt mig.
Vem har inte Estonia i minnet.

I dag ska det rullas köttbullar till Julbordet. Om man förbereder blir det inte så stressigt de sista dagarna.
Kvällen innan vill jag ha allt färdigt och bara ha det lugnt och skönt.
Sitta där med en kopp glögg ha det lite myspysigt.

6 kommentarer:

Skruttmärtha sa...

Är som dej vill ha allt klart före den 23:e då njuter jag av en skinksmörgår och öl på kvällen.
Sv: vet vad jag ska köpa handlar det och sen åker jag hem till hemmets lugna vrå.
Ha en bra dag.
Kram från Gun-Britt

biggan sa...

ja visst vill man sova i sin egna säng, visst är det skönt förbereda, det gör vi med kram biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Så rätt att den bjudningen glömmer jag aldrig.Morgonkram!

Petra sa...

Visst är det så.
Hemma är alltid bäst ;)

Kram

Anonym sa...

Jag tycker det är läskigt med stora öppna hav. Men att ligga vid kaj funkar ju utmärkt :-)

Sand mellan tårna sa...

God kväll! Här ligger bergstopparna vita men bara tunn tröja behvdes här nere...