lördag 21 januari 2012

Mys

Jag går runt här hemma i myskläder och bara är.
Gubben är på väg till bowlinghallen och jag tänker inte följa med.
Utan här blir det en mysmorgon med missarna.
Dottern sover fortfarande på rosenörat.

Under natten har det kommit snö.
I mängder. Minst 0,5mm.
Jag tror jag hoppar snöskottningen idag.
Kan kommunen hoppas 10 cm så har jag inga samvetskval för nattens skörd.

Gubben vann en fin vinst häromdagen.
Ett nytt bowlingklot.

Klotet är chockrosa.
Värt ca 2400:-.
Hade det inte varit för tungt för mig så hade jag tagit det direkt.
Nu får gubben borra det till sig.
Sen får vi se om han "vågar" spela med det.

5 kommentarer:

Siita sa...

Ha ingen skam i kroppen, klar du måste ut o skotta. Nej jag bara skojar, var inne o vila din höft. Sådan färg på klotet hade jag sist jag bowlade i Linde. Kram

Stattinskan sa...

Ja, jag kan inte heller göra annat än att ha en mysmorgon och någon snö har vi inte fått ... idag heller. Massor av plusgrader har vi däremot :-)
Snyggt klot - attans att det är för tungt för dig!
God morgon Aurora :-)

Hebbe sa...

Grattis till gubben,,,Ingen snö här,,men solen har kikat fram och det är kallt -12,1 just nu,,hoppas på en fin dag..Haé Kram.

Petra sa...

Myskläder som gäller här med, ingen panik att byta ;)
Får väl se om det blir nån snö under dagen...

Kram

Sand mellan tårna sa...

Myskläder blir det här hela dan. Mulet och regn...
Vilken vinst...toppen ju=) Hoppas han kammar hem många vinster med det.