Giriga fd. riksdagsmän finns det gott om och de blir bara fler.
Ersättningarna till dem blir bara högre och högre.
Såg nyss en intervju med en man från (V) på TV. Han hade kunde inte förstå folk när de tyckte att han skodde sig. Han hade ju suttit i Rikdagen i 12 år och hur lätt är det då att få jobb när man är över 50.
Med sitt kontaktnät har han säkert det betydligt lättare än ngn som arbetat ute i "verkligheten" och är i samma ålder.
Men tänk att som han få ut 29 000:- i månaden resten av livet. Varför bry sig om att skaffa arbete. Han lever ju gott på det han får utan att röra ett finger.
Nya förslag till inkomstgarantin kommer i december. Men vadå? De som sitter och utreder utreder ju sitt framtida liv. Och då kan man ju räkna ut hur det blir.
Ett litet tips från mig. Skicka dem till Norge. Där finns det jobb för alla.

6 kommentarer:
Hahaha underbar!!
Håller med dig,,helt sjukt,,dom får väl skola om sig..Haé Kram.
Sv: Jag har väl detsamma med båda mina tjejer, men det är ju inte riktigt detsamma som att jaga en 1 åring hela dagen ;)
Kram
Det kanske kan vara svårt för vissa fd riksdagsmän att hitta nya jobb, framförallt om de skall ha samma förmåner som de haft som riksdagsledamot eller som xriksdagsledamot. Därför bör vi kanske på något sätt ge dem en inkomstgaranti, men kanske de skall vara med och bekosta en del själva. Vi kanske skulle ta en del av deras tjänstepension för att bekosta inkomstgarantin...
Det gamla talesättet att mer ska mer ha, stämmer verkligen! Kramiz
... det är sånt där som triggar igång jävulen i mig också. Tvi vale!
God morgon :-)
Skicka en kommentar