torsdag 15 mars 2012

Taffsa inte

Läser att en full man på ett flyg brottats ner av övriga resenärer.
Han hade tom gått runt i planet och smakat på övrigas alkohol.

Det här påminner mig om min och gubbens första utlandsresa.
Jag var 17 år och bredvid oss hamnade en redan överförfriskad man.
Så min kära man (då pojkvän) satte sig i mitten för att jag inte skulle behöva sitta bredvid fyllot.
Nog så men fyllot hade inte brytt sig om mig inte, Han började taffsa på min pojkvän.
Så vi gjorde ett smidigt byta av platser så att jag satt i mitten.
Den lilla gubben böjde sig då mot mig och viskade att jag skulle förstå honom. Jag hade ju mitt på det torra och han ville bara ha det trevligt en liten stund.

Flygvärdinnorna hotade honom med att få åka med tillbaka om han drack mer.
Och faktiskt att det nog blev så. han kom aldrig av planet.


6 kommentarer:

Tomtan sa...

Vilken historia *ler*

Petra sa...

Hahaha.
Gillade inte pojkvännen sällskapet ;)

Kram

Veiken sa...

Det var ingen trevlig upplevelse. Jag har rest så mycket och bara en enda gång har vi haft otrevliga fulla personer ombord. Flax tror jag! Kram

Sussi sa...

Vilken pinsam människa! Vissa kan inte hantera alkoholen. Trist att missa en resa pg a det..

kramisar

Fenixmonas sa...

Fy så otrevligt! Vi har också råkat ut för en del överfriskade människor på plan...det är jobbigt! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Haha vilken historia.