lördag 19 maj 2012

Arbetat på egen hand

Här är det soligt men än har inte värmen infunnit sig än.

Vi har två uppdrag att utföra på förmiddagen.
Först ska vi till sonen som arbetade på egen hand igår. Han hade igår bjudit in två kompisar på middag innan de skulle spela fotboll. 
Vi handlade lite grejer som han behövde till sin vegetariska Lasagne och när vi var där med detta stod han och hackade persilja. Det ville sig inte bättre än att han hackade av en bit av fingertoppen. (Ingen liten bit heller) Stort blodvite och det var tur att vi var där just då. Tryckförband och mamma fick hjälpa till med maten. I går kväll ringde han. Det ville inte sluta blöda. Han blev av mig ordinerad nytt tryckförband och försök att hålla handen högt.  Nu ska vi ner och hjälpa honom att diska upp efter middagen igår. Sen har jag med mig handskar som han kan behöva när han ska vara i blöten själv.

Mitt nästa uppdrag är hos far min. vi har varit och hämtat hans medicin och ska även fylla på hans Dosett. (Han får inte all medicin i APO-dos.)

När jag är klar så blir det 
Home sweet home.


1 kommentar:

Petra sa...

Aj, hoppas det inte är nån fara med hans finger.
Soligt men blåsigt har vi här.

Kram