onsdag 30 maj 2012

Nattgäst

I natt har vi haft sonen på besök.

Han ringde i går och hade gått hem från jobbet pga av sjukdom.
I dag ska de tapetsera hans lägenhet och han ville inte ligga febrig hemma under tiden.
Så han följde med oss hem i stället.

Det går ingen nöd på honom här utan han har det bra ihop med gubben som är ledig.
När han vaknar tror jag att han lånar min lilla dator och kryper upp i ett soffhörn.

Själv börjar jag inte förrän 10:00 men jag fick en lånebil med mig hem från bilverkstaden i går. Tänkte lämna tillbaka den innan jobbet. Det tar sen 10 minuter att gå till jobbet.
Våran bil gick sönder på eftermiddagen och vi körde sakta till verkstan. De lovade ta den idag och frågade om jag ville låna deras bil gratis för att ta mig hem.
 Vilket erbjudande.




Inga kommentarer: