onsdag 20 juni 2012

Aj aj aj

I dag har jag besökt tandläkaren.
Det gör väl jag alla dagar tänker nu vännerna av ordning.
Jo men visst.
Men  idag har jag suttit i behandlingsstolen och fått lite fixat.
Inte så lite heller.
16 är extraherad.
På vanlig Svenska betyder det att jag är en tand fattigare. (nr 6 från mitten räknat på höger sida i överkäken)

Den förbaskade tanden har spökat sen i höstas och orsaken var att den hade spruckit på på längden. Inte så undra på att den inte ville bli bra trots behandling av dittan och dattan. Jag tog beslutet att eländet skulle bort. Och när kronan kom bort upptäcktes sprickan. Tanden var i två delar.

Tack Åsa , Cecilia och Annelie för all hjälp. 


5 kommentarer:

Siita sa...

God kväll kram

Maria sa...

Får du personalrabatt??

Sussi sa...

Inte undra på att den gjort ont när den var i två delar. Skönt att du är av med den nu så den inte kan ställa till med något mer..

Kramisar

Petra sa...

Så inte ens du slipper undan detta hemska.
Själv går jag hos en som jobbar med laser för att jag avskyr det så. Då åker jag gärna 4 mil för detta.

Kram

Fenixmonas sa...

Besvärliga onda tänder är ett elände! Lika så bra att bli av med den! Kramiz