onsdag 20 juni 2012

Häng ut dem

Jag blir så arg när jag läser hur AP-fondernas tjänstemän skor sig på vår bekostnad. De lever ett lyxliv på de pengar som jag ska ha till pension.
Att de här rövarna inte har lärt sig av tidigare fuskare.
Mona Sahlins Toblerone känns som en droppe i havet vid jämförelse med de här tjänstemännen.
Gratis sprit, Lyxiga resor och gräddfil till vården är något av vad de roffar åt sig.


Fattar dessa personer att deras beteende sticker i ögona på oss "vanliga".


Kolla upp dem noga och häng ut dem. 






DN  1

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon! Den ene människan har makt över den andra ,den till ondo ,står det i bibeln..Jag tror att clematisen blir fin i år med,där är så många knoppar. Morgonkram!

Sladdertackan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

...och så påstås det bland den politiska, juridiska och massmediala nomenklaturan att det inte förekommer särskilt mycket korruption i vårt skenheliga land. Pyttsan det är kanske till och med värre än i Grekland!

Erika sa...

Ja, det skulle ju bli så extremt mycket bättre om vi satte exempelvis stan´s taxichafförer att rådda pensionerna.

Det folk inte tycks fatta är att dessa individer, precis som många andra människor, har ett val. För att AP-fonderna ska kunna locka dessa att jobba hos sig, så måste de erbjuda höga löner, och en massa fringisar, varför skulle de annars välja att arbeta där???
Skulle du frivilligt välja att jobba för mindre lön än vad du kan få någon annanstans ??

Det är så enkelt att slänga ur sig ett allmänt tyckande om roffarmentalitet - sanningen är ju att ni kräver att de här individerna ska bete sig på ett mer moraliskt högstående sätt än vad ni själva skulle göra i samma situation. Skäms!

Siita sa...

Ja häng ut dom jäklarna. Jag var nära Jönköping i dag. Jag var i Falkenberg. Kram