torsdag 23 augusti 2012

Dags igen

I går gjorde mannen här i huset om det igen. Hur lyckas han att vara ute i djupaste storskogen varje gång det börjar att regna.
När jag kom hem hängde det kläder på tork i hela groventrén/tvättstugan. 

Det är strax igen dags för jobbet.
Men viktigast av allt är att det är dags igen för Klara. Hon har redan anlänt och det är 13 grader utanför. Inte illa för att vara en höstmorgon. 
Just det. Det är dag för hösten. (Ständigt återkommande så här års.)
Och jag älskar hösten. Speciellt små höststormar som ruffsar om i håret.

Nu menar säkert ni som är kunniga om mig att den där Aurora här helt tokig. Gilla åska och stormar?
Japp, så är det. Hade jag bott i USA hade jag säkert jagat tornados också.

Men just nu gäller det att jaga på mig själv.
Dusch + färd till arbetet står på schemat.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Oki,då sänder vi en tanke till Signe i dag,,jag har ingen i min krets med namnet...Inte behöver man vara knäpp för att man gillar hösten,,men klart,det underlättar..Haé Kram.

Camilla sa...

Nä..jag vill vill ha sommar. Men den får jag vänta med ett tag till,är jag rädd ;)
Jag börjar också att jobba idag.Men jag börjar inte fören 15.30.
Mjukstart :)
Kram!

Jenfan75 sa...

Jag gillar åska och stormar jag med=).. Det är ju så mysigt när man får tända ljus och krypa ner i soffan och bara mysa..

Sand mellan tårna sa...

Gubben kanske ska kolla väderrapporten innan han ger sig ut eller ta med paraply. Då regnar det garanterat inte;)

Sassa sa...

ingen har väll anklagat honom för att vara smart någon gång så detta är väll inget förvånande direkt.
saknar inte trampa i grus/snö/lera m,m på golvet när man går barfota inomhus, snön var/är nog det värsta han släpar med sig in.

Carina Sjölund sa...

Tycker det är mysigt med åska och regn. Att få sitta ute på altanen och bara njuta av ovädret :)
Kramen♥