torsdag 29 november 2012

Slavdrivare

Verkmästaren i mitt hjärnkontor beslutade sig för att klockan 03:00 var det färdigvilat.
Då väckte han upp alla grabbarna och meddelade att det var dags att ta tag i dagen.
De som sköter rullgardinerna (ögonlocken) försökte streta emot i det längsta, men gubbarna nere i magen förde ett rejält liv då de inte fick ner något att ta hand om.
Till slut så höll de mig så vaken att jag var tvungen att ge dom lite jobb.
Inte var de nöjda med det glaset med vatten de fick. 
Nej nej, jag var tvungen att se till att benen kom igång. Gubbarna som sköter dem låg och mornade sig och blev lite sura vilket dom visade genom att vara stela och omedgörliga. 




5 kommentarer:

Maria sa...

Du får nog skicka den där verkmästaren på en lär-dig-klockan-kurs!

Charly sa...

Det är nåt konstigt med arbetarna i min kropp oxå. NÄr man FÅR sova så sätter dom igång tidigt o när man inte får har dom tagit ledigt...

Yvonne sa...

Godmorgon!Vilken slavdrivare du är . Och snål är du också,bara ett glas vatten ,vem kan gå igång på det??Svar: Jag får kolla om det finns i affärerna. När det var Becel så fanns inte den speciella sorten.Ha en bra dag! morgonkram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

DET var verkligen en God Morgon :)

Veiken sa...

Du får lära dina gubbar att veta hut och hålla sig lugna om dom skulle vakna för tidigt. Dålig hyfs, tycker jag ;) Kram