lördag 15 december 2012

Slut?

Här är det slut på snöfallet sedan ngr timmar.
Men på radion går de ut ideligen och varnar för alla bilolyckor och alla vägar som är blockerade.
Här inne i stan är det fina vägar men det verkar som de uppe på Höglandet har riktiga problem. Även i Mullsjötrakten på andra sidan Vättern är det lite av kaos.

Själv åkte jag till A6 efter jag släppt av gubben vid bowlinghallen. 
Jag åkte bara förbi för trots att vägarna sägs vara dåliga runt om så tror jag att hela länet bestämt sig för att köpa Julklappar idag. 
Kan det vara IKEA som drar?

Jag kollar på skidskyttet i stället.

3 kommentarer:

Ama de casa sa...

Skidskytte låter som ett bra alternativ :-)

Veiken sa...

Här har snön slutat för några timmar sedan och nu är det plusgrader, så det blir väl en enda stor sörja av alltihop.
Ha det så gott! Kram

Siita sa...

Tror det slutat nu, -0.2 grader här. Gubben ska ut o skotta när han vaknat. Jag vaknade halv 3 o inte kunde somna om. Kram o god morgon