måndag 7 januari 2013

Uj uj uj.

Att det ska vara så svårt att komma igång en Måndagsmorgon.
Och än värre är det vid den här årstiden.
Tittar man ut så är det becksvart ute.
Tänk om man vore bonde.
Förr i tiden så låg väl de och sov till det ljusnade

Men inte idag kanske.
Ska ta upp frågan med min arbetskamrat idag.
Hur gör de i dagens samhälle?

Är de mjölkbönder så står väl kossorna i ladugården och råmar men de som bara har köttdjur.
Kan de unna sig att sova på morgoen?

Det är djupa funderingar jag har så här på morgonen.


2 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Kommer du häråt så bjuder jag med på kaffe. Jag tror att bönderna sover tills dom vaknar. Har inte ändrat min rytm än, vaknar mellan 4-6. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!!Glöm det att bönderna kan ligga och sova på morgonen.Jag vet!!!!Om de inte had mjölkkor utan köttdjur så kan du kanske förestätta det ett tjugotal djur som står och råmar efter mat! Får kanske pengarna på fredag???? Ha en bra dag! Morgonkram!