fredag 8 februari 2013

Lita inte på dem

Hästkött eller ej.
Frågan är om lasagnen innehåller häst kött i stället för nötkött.
Findus är en av många som drar tillbaka sin vara i avvaktan på provresultat.

Eftersom jag äter hamburgerkött så har jag inget emot hästkött.
Men hade jag köpt  lasagne med nötkött ska det banne mig vara det också. 

Frågan är också om den antiinflammatoriska Fenybutazon finns kvar i köttet.
Ingen medicin för oss människor utan för hästar.
För oss är det direkt skadligt.

Findus tänker inte testa för detta utan tar leverantörens försäkran att det inte finns ngn risk.
Skulle aldrig lita på deras ord.
Har de inte också försäkrat att de levererat nötkött?





AB   DN  1  SvD  1

4 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Hemskt man vet ju snart inte vad för kött man får...SVAR:.Jag har en apparat som har VHS och DVD spelare i samma box. Men man kan föra över i datorn också om man bara har en VHS spelare kopplat till datorn.Fråga i dataaffär de vet vilka sladdar man behöver... Kram!

Anonym sa...

Tror dom som köpte oxfilé före jul åxå litade på leverantören..... De är tragiskt att man inte kan lite på vad som säga/Skrivs...
Trevlig helg!

Siita sa...

Jag gillar hästkött så för min del gör det inget. Kram

Veiken sa...

Back to basic - det gäller att starta om från fortiden om vi ska veta vad vi äter... Kram