onsdag 20 februari 2013

Sätt er inte på mig.

Jönköping -5 och fortfarande iskalla vindar.

Jag är tidigt uppe.
Gissa varför?
Ordet Trulls säger väl allt.

I dag blir det jobb som vanligt. 07:30 - 16:45 tillhör jag Landstinget i Jönköping.
Jag måste erkänna att jag gillar mitt arbete. .
Jag arbetar på ett invandrartätt område och det är en del av tjusningen. Att få träffa människor från så många kulturer. Ingen dag är den andra lik.
Samtidigt kan jag gå i taket när vissa män tror att de kan sätta sig på mig bara för att jag är kvinna. men det har de inte mycket för. Tvärt om. Visar de såna tendenser så klargör jag rakt på sak att där har inget att hämta.
Däremot tycker jag ofta synd om deras kvinnor/döttrar som är i stort sett livegna.
Tom sönerna betsämmer över dem.


.


Inga kommentarer: